معرفی راهکارهایی جهت استخدام سریع در یک شغل مناسب
اشتراک گذاری

پیدا کردن شغل مناسب در زمان کوتاه، مخصوصاً با توجه به اینکه احتمال طولانی شدن فرآیند استخدام وجود دارد، کار سختی به نظر می‌رسد. این روند طولانی، می‌تواند سبب یأس و دلسرد شدن خیلی از کارجویان در زمان جستجوی شغل جدید گردد. در این مقاله قصد داریم به ارائه نکاتی در رابطه با جستجوی شغل مناسب بپردازیم که با بکارگیری آن‌ها می‌توانید کار مناسب خود را در سریع‌ترین زمان ممکن بیابید. مباحث مورد اشاره در این مقاله در زمینه نحوه نگارش رزومه، افزایش بهره‌وری نیروی انسانی و... می‌باشد. استفاده از این راهکارها می‌تواند به شما کمک شایانی در یافتن شغل مناسب، تنها در یک هفته و پشت سر گذاشتن موفقیت آمیز فرآیند استخدام نماید.


نکاتی که باید برای استخدام و یافتن شغل مناسب خود در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مد نظر قرار دهید:

آگاهی از نکات و روش‌های کاربردی برای استخدام شدن سریع در شغل مورد دلخواه، یکی از موارد مهم جهت دستیابی به این هدف محسوب می‌شود. در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی این نکات بپردازیم.


صرف کردن زمان کافی برای جستجو و تحقیق درباره شغل مناسب و مورد علاقه‌تان

همانطور که می‌دانید، زمان، یکی از مؤلفه‌های ارزشمند در زندگی، حتی هنگامی که در پی یافتن سریع یک شغل مناسب و در شأن خود هستید، می‌باشد. سعی کنید وقت خود را برای پر کردن فرم‌های متعدد درخواست شغل، هدر ندهید. زمان‌تان را برای تحقیق در رابطه با کاری که انجام آن واقعاً برای‌تان لذت بخش است، صرف کنید. برای اینکه زودتر شغل مورد نظرتان را بیابید، از وقت خود به بهترین شکل ممکن بهره ببرید. برای مثال، می‌توانید با توجه به موقعیت، مدارج تحصیلی، مدارک و دیگر شرایط خوتان، به تحقیق و جستجو بپردازید. با انتخاب و نوشتن چندین کلمه کلیدی مطابق با تجربه کاری و وظایف شغلی مورد نظرتان، بررسی و جستجو را در رسانه‌های اجتماعی به شکلی مؤثر آغاز کنید.

همچنین با بکارگیری استراتژی‌های هدفمند می‌توانید اقدام به حذف مشاغلی نمایید که از نظر شما متناسب با سطح تجربه، علاقه و سایر استانداردهای یک شغل مناسب نیستند؛ در نتیجه با انجام این کار، به موقعیت شغلی دلخواه خود دست خواهید یافت.


متناسب بودن شغل مورد نظر با مهارت‌ها و ارزش‌های شخصی فرد

هنگامی که حرف از شغل و محیطی که قرار است در آن مشغول به کار شوید، به میان می‌آید، یادتان باشد که در رابطه با مواردی که برایتان ارزشمند است، هرگز کوتاه نیایید. برای مثال، با توجه به تحقیقات انجام شده، به نظر می‌رسد که یک شغل مناسب، بایستی هماهنگ و متناسب با سطح مهارت شما باشد، ولی فاکتورهای دیگری همچون ساختار و سطح فرهنگی شرکت و موارد دیگر نیز باید با ارزش‌های فردی شخص مطابق باشد.


تمرکز رزومه ارسالی بر شغل خاص و مورد نظرتان


تمرکز رزومه ارسالی بر شغل خاص و مورد نظرتان

ارسال رزومه یکی از روش‌های مناسب برای یافتن شغل محسوب می‌شود. نکته حائز اهمیت در اینجا این است که باید تمرکز رزومه ارسالی شما، بر روی شغل خاص و مورد نظرتان باشد. علاوه بر آن، در رزومه، از ذکر صلاحیت‌ها، مهارت‌ها و تجربیات خود به صورت واضح و صحیح و مطابق با موقعیت شغلی مورد نظرتان، اطمینان حاصل نمایید؛ چرا که احتمال نادیده گرفتن شدن و رد شدن رزومه بدون ذکر صلاحیت‌ها، توسط مسئول استخدام وجود داشته و حتی ممکن است صلاحیت شما پیش از بررسی درخواست‌تان رد شود.


تهیه رزومه مرتب و ساده

از دیگر روش‌های استخدام شدن در یک شغل مناسب این است که به ارائه سوابق کاری خود به شکل خلاصه بپردازید. به نحوی که هماهنگی و تناسب بین شرح وظایف شغلی شما با شغل درخواستی‌تان وجود داشته باشد. چیزی حدود 40 درصد از مدیران شرکت‌ها زمانی کمتر از 1 دقیقه را به بررسی رزومه متقاضیان اختصاص می‌دهند. از این رو، حتماً رزومه خود را به شکلی ساده و کلی، بر اساس تجربیات و مهارت‌های خود تنظیم کنید.


داشتن صداقت در ارائه سوابق و مهارت‌های شغلی

به خاطر داشته باشید که هنگام فرا رسیدن زمان مصاحبه، کارشناسان و افراد متخصص در سازمان یا شرکت مورد نظر، توانایی تشخیص مدارک و سوابق جعلی افراد شرکت کننده را خواهند داشت. بنابراین، در صورتی که تمایل به یافتن شغل مناسب را دارید، سعی کنید از ارائه مدارک و سوابق جعلی خودداری کنید، چرا که این مسئله می‌تواند سبب کارکرد ضعیف و در آخر نیز بیکاری مجدد شما گردد.


استفاده از همه منابع معتبر کاریابی

به جای اینکه تنها از طریق جستجوی آنلاین، به دنبال استخدام در عنوان شغلی مورد نظر خود باشید، بهتر است تمامی روش‌ها و گزینه‌ها را برای انجام این کار به خدمت بگیرید. این گزینه‌ها می‌تواند برقراری تماس با مؤسسات و شرکت‌های فعال در این حوزه بوده یا شامل بهره‌گیری از خدمات مشاوره شغلی، حضور در نمایشگاه‌های شغلی و یا جستجو در شبکه‌های اجتماعی باشد.

علاوه بر آن، می‌توانید جهت پیدا کردن شغل مناسب از موتورهای جستجوی کار، وبسایت‌های کاریابی یا منتشر کننده آگهی‌های استخدامی مانند سایت رزومه فارسی، انجمن‌های حرفه‌ای، وبسایت شرکت‌های معتبر و... بهره بگیرید.


برقراری تعامل و ارتباط منظم با دیگران


برقراری تعامل و ارتباط منظم با دیگران

با مردم، هم به صورت حضوری و هم آنلاین ارتباط حرفه‌ای برقرار نمایید. سعی کنید در رویدادهای اجتماعی، سمینارها یا قرار ملاقات‌ها با افراد اقدام به گفتگو کرده و در رابطه با اینکه در جستجوی یک شغل مناسب در یک صنعت خاص هستید، صحبت کنید. شاید آن‌ها پیشنهاداتی برای شما درباره این مسئله داشته باشند. علاوه بر آن، ممکن است فرصت‌های شغلی در آینده توسط این افراد به شما پیشنهاد گردد.


تأثیر افزایش سطح مهارت‌ها در فرآیند استخدام

شاید شما نیازمند تجربه یا آموزش بیشتر جهت پیدا کردن شغل جدید باشید. در هنگام درخواست شغل، بهتر است به فکر گذراندن یک دوره کارآموزی یا کار داوطلبانه در یک سازمان مرتبط با صنعت‌تان باشید. استفاده از این فرصت‌ها می‌تواند سبب گسترش شبکه مخاطبان شما گردد.

علاوه بر آن، می‌توانید با شرکت در کلاس‌های آنلاین و کارگاه‌های آموزشی، به ارتقای سطح مهارت‌های خود پرداخته و دانش و تکنولوژی‌های مرتبط با حرفه خود را فرا گیرید. چرا که بروز‌رسانی رزومه‌تان با کسب تجربه و دستاوردهای بیشتر ممکن خواهد بود.


تأثیر افزایش سطح مهارت‌ها در فرآیند استخدام


مهاجرت

یکی دیگر از فاکتورهایی که می‌تواند در انتخاب فرصت‌های شغلی جدید و استخدام مورد توجه قرار گیرد، مسئله مهاجرت است. چرا که در برخی مواقع، احتمال در دسترس بودن مشاغل زیادی بر اساس سطح مهارت و رزومه شما در برخی از کشورهای دیگر وجود دارد. شما می‌توانید به دریافت مشاوره در این زمینه از مؤسسات زیادی که در این حوزه فعالیت می کنند، بپردازید.


جمع بندی

ممکن است هر فردی در مقطعی از زندگی خود نیازمند استخدام در یک شغل جدید در کمترین زمان ممکن باشد. با اینکه پیدا کردن سریع شغل یکی از مسائل چالش بر انگیز برای هر فردی محسوب می‌شود، ولی امکان یافتن یک شغل مناسب، با استفاده از راهکارهای مؤثر و همچنین تلاش زیاد وجود دارد. یادگیری نحوه یافتن شغل مناسب، به همراه تحقیق و جستجوی بهینه می‌تواند باعث افزایش سرعت روند استخدام گردد.


سؤالات متداول

پیدا کردن کار در حداقل زمان و به بهترین نحوه و شکل ممکن کار دشوار و سختی نیست؛ اما ممکن است برای بسیاری از افراد در این زمینه سؤالاتی پیش بیاید؛ قصد ما بر این است تا به برخی از رایج‌ترین و متداول‌ترین سؤالات در این زمینه پاسخ دهیم.

سوالات متداول:

با در نظر گرفتن استعداد و مهارت‌هایتان برای کارهای مناسب با قواعد کاری و اخلاقی‌تان، رزومه‌ای از مهارت‌های خود ارسال کرده و منتظر پاسخ می‌مانید.

با توجه ویژگی‌های شخصیتی و همچنین علایق خود، با شرکت در جلسات مشاوره می‌توانید شناخت کافی و لازم را درباره ویژگی‌های شغلی و چگونگی یافتن شغل جدید به دست آورید.

تطابق شغلی با ارزش‌ها و مهارت‌های شما مهم‌ترین نکته در انتخاب شغل است.

اشتراک گذاری