چگونه تغییر شغل دهیم؟

دسته: حوزه کاریابی بروزرسانی: زمان مطالعه: ۶ دقیقه دارای پادکست
پادکست این مقاله
چگونه تغییر شغل دهیم؟
اشتراک گذاری

متاسفانه، در دنیای امروز که تقریبا افراد کمی به دنبال شغل مورد علاقه خودشان می‌روند، بسیاری از افراد به دنبال تغییر شغل می‌باشند. شاید تغییر شغل بتواند برای برخی از افراد مفید باشد؛ ولی افرادی که قصد این کار را دارند، باید با راز و رمزهای تغییر شغل آشنایی داشته باشند تا بتوانند با روش منطقی و اصولی شغل خودشان را تغییر دهند. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با فوت و فن‌های تغییر شغل آشنا کنیم.


آیا تغییر شغل، کار درستی است؟

بسیاری از افراد به دلیل اینکه علاقه‌ای به شغل فعلی خودشان ندارند، دوست دارند که کار خود را تغییر دهند. تغییر شغل کار اشتباهی نیست؛ به شرطی که افراد از چاله به چاه نیفتند. بسیاری از افراد فقط به دلیل اینکه علاقه‌مند به شغل خودشان نیستند، می‌خواهند آن را تغییر دهند؛ ولی واقعیت این است که پیدا کردن کار جدید و مناسب، همیشه کار آسانی نیست. به همین خاطر، قبل از اینکه بخواهید شغل خود را تغییر دهید، ابتدا در رابطه با جوانب این کار اطلاعات کافی کسب کرده و سپس اقدام کنید.


قبل از تغییر دادن شغلتان، به این نکته توجه داشته باشید

قبل از اینکه بخواهید به دنبال تغییر دادن کار و حرفه خودتان باشید، باید زمینه کاری شغل بعدی را فراهم کنید؛ خصوصا اگر شما نیاز به سرمایه دارید و در عین حال می‌بایست خرج خود یا خانواده‌تان را بدهید. اگر در مرحله‌ای هستید که می‌دانید قرار است بعد از ترک شغل فعلی، چه کاری انجام خواهید داد، بسم الله بگویید و شغلتان را ترک کنید. ولی قبل از اینکه در رابطه با اهداف آینده خودتان اطلاعاتی ندارید، اقدام به ترک شغلتان نکنید. البته این موضوع استثنائاتی هم دارد؛ به طوریکه در بعضی موارد، افراد چاره‌ای جز تغییر شغل فعلی‌شان ندارند.


آیا تغییر شغل، کار درستی است؟


استخدام در شرکت‌ها؛ یکی از بهترین گزینه ها برای تغییر کار

یکی از مشکلات جوانان این است که به سراغ شغل‌هایی می‌روند که نه بیمه دارند و نه از لحاظ سابقه کار و رزومه، معتبر می‌باشند. همین موضوع باعث می‌شود که آن ها برای تقویت رزومه کاری خود و همچنین رسیدن به اهدافشان به دنبال تغییر شغل باشند.

استخدام شدن در شرکت‌ها، یکی از بهترین گزینه‌ها برای تغییر شغل است. البته به شرطی که بتوانید بر اساس شرایط کاری، رشته و نیاز مالی خود، بهترین شرکت را انتخاب کنید. در هر صورت، اگر به شغل فعلی خود علاقه ندارید و یا درآمد خوبی از آن کسب نمی‌کنید، چه بهتر که هرچه سریع‌تر شغل خود را با یک شغل بهتر جایگزین کنید.


مراحل مختلف برای تغییر دادن شغل

تغییر شغل همیشه یکی از دغدغه‌های جوانان بوده است. به هر حال جوانان به دلیل اینکه می‌دانند مشاغل خوب از لحاظ کمیت دارای محدودیت‌هایی هستند، نگران تغییر شغل خودشان بوده و البته که این نگرانی یک اتفاق طبیعی است! برای اینکه شغل خود را تغییر دهید، باید یک سری مراحل را انجام دهید تا در نهایت بتوانید به نتیجه خوبی برسید.

در ادامه قصد داریم شما را با اصول تغییر شغل آشنا کنیم تا اگر قصد این کار را دارید، با ذهنی باز و در عین حال با برنامه‌ریزی بیشتر پیش بروید.


1- هدف خود را شناسایی کنید.

یکی از مهم ترین مراحل برای تغییر شغل این است که شما بتوانید هدف خودتان را برای تغییر شغل شناسایی کنید. شما با چه هدفی قصد ترک شغل فعلی و با چه هدفی قصد تغییر شغل خودتان را دارید؟

با شناسایی هدف خود، می‌بایست بدانید که دقیقا به دنبال چه نوع شغلی هستید؟ برخی از شغل‌ها به صورت آزاد، نیمه‌وقت و یا تمام‌وقت می‌باشند و شاید درآمد مشخصی نداشته باشند؛ ولی برخی از مشاغل به صورت قراردادی و یا پیمانی بوده و شما هر ماه مبلغ مشخصی را از شرکت مورد نظر دریافت خواهید کرد.

به هر حال، اگر دوست دارید که بیمه و سابقه کاری معتبری داشته باشید، استخدام شدن در شرکت‌ها بهتر است. ولی اگر بیمه و سوابق کاری برای شما اهمیت ندارد و فقط می‌خواهید درآمد داشته باشید، می‌توانید شغل‌های آزاد را امتحان کنید.


2- برای تغییر شغل؛ ابتدا رزومه بنویسید.

اگر قصد دارید که شغل خود را به شغل آزاد تغییر دهید، نیازی به نوشتن رزومه ندارید. روی صحبت ما با کسانی است که به دنبال یک شغل مناسب در شرکت‌ها، مراکز دولتی و غیر دولتی و... می‌باشند. اولین قدم برای تغییر شغل و ورود به این نوع مشاغل، نوشتن یک رزومه کامل است.

برای این کار می‌توانید از سایت رزومه فارسی کمک بگیرید. در هنگام نوشتن رزومه، تمامی سوابق کاری و تحصیلی خود را به طور کامل شرح دهید. به غیر از موضوعات و نکاتی که در رزومه درج می‌شوند، شکل و شمایل رزومه نیز اهمیت زیادی دارد. شما می‌توانید با ورود به وبسایت رزومه‌فارسی، از امکان ساخت رزومه آنلاین و یا رزومه‌های آماده مشاغل استفاده کنید.


برای تغییر شغل؛ ابتدا رزومه بنویسید


3- آگهی های مختلف استخدام را مشاهده کنید.

بعد از اینکه رزومه خود را نوشتید، می‌بایست به دنبال ارسال رزومه برای شرکت‌های مرتبط باشید. برای این کار می‌توانید آگهی‌های استخدام مختلف را مشاهده کرده و در صورت نیاز به شرکت‌ها و مراکز مختلف رزومه ارسال کنید.

گاهی نیاز است که رزومه خود را به صورت چاپی به شرکت مورد نظر ببرید و در آن جا مراحل مصاحبه و گزینش را انجام دهید. در نهایت می‌توانید با مشاهده آگهی‌های مختلف و بررسی جوانب آن‌ها، به شغل موردنظر خود برسید.


جمع بندی

بسیاری از افراد به دلیل کم درآمد بودن شغل فعلی و یا عدم علاقه، می‌خواهند شغل فعلی‌شان را تغییر دهند. تغییر شغل اصلا اتفاق بدی نیست! به شرطی که افراد با برنامه‌ریزی کامل و با روشی اصولی شغل خودشان را تغییر دهند. نوشتن رزومه، خواندن آگهی‌های استخدام و بررسی دقیق آن‌ها، پیگیر بودن برای استخدام شدن در شرکت‌ها و مراکز خصوصی و دولتی، از جمله مراحلی هستند که باید برای تغییر شغل انجام دهید.

اشتراک گذاری

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بدون دیدگاه
  • تلفن پشتیبانی ۵۹۱۵ ۹۱۰۳ ۰۲۱
  • ایمیل InfoResumeFarsi.ir
رزومه فارسی در شبکه‌های اجتماعی