معرفی مشاغل خانگی پردرآمد با امکان دورکاری
اشتراک گذاری

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن بسیاری از شرایط همچون بیماری‌ کرونا شرایط برای کسب و کار تغییر پیدا کرده‌اند. به عبارتی با تحقیقات صورت گرفته توسط متخصصان در چند سال گذشته بسیاری از کسب‌و‌کار‌ها به سمت مجازی شدن پیش رفته‌اند. علاوه بر این موضوع میزان مشاغل حضوری که برای نیروی کار در کشور وجود دارد پاسخگوی آن‌ها نیست که در چنین موقعیت‌هایی مشاغل خانگی پردرآمد با امکان دورکاری بهترین گزینه ممکن به حساب می‌آیند.

بستر اینترنت با جهش‌های بسیار چشم‌گیری که در چند سال اخیر داشته است، فضای مناسبی را برای کسب‌و‌کار‌های اینترنتی بنا کرده و نتیجه عالی را از آن به دست آورده است. مشاغل غیرحضوری بسیاری برای کسب درآمد وجود دارند که تنها برخی از آن‌ها به طور مستقیم با شبکه و اینترنت سروکار دارند. در ادامه این مبحث به توضیح مفصل‌تری درباره مشاغل اینترنتی و غیرحضوری پرداخته شده است.


بررسی کسب‌و‌کار‌های اینترنتی و دورکاری

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، در چند سال اخیر اکثر مشاغل به سمت اینترنتی شدن سوق داده شده‌اند که دلیل آن مزایای بی‌نظیر کار به صورت غیرحضوری است. کسب‌و‌کار اینترنتی و دورکاری از نظر مالی هیچ تفاوتی با مشاغل حضوری ندارد و به عبارتی در صورت سازگاری با روحیات متقاضی مزایای بسیار زیادی را برای فرد به دنبال خواهند داشت.

البته کسانی که به دنبال مشاغل خانگی پردرآمد با امکان دورکاری هستند باید در مرحله اول توانایی‌های خود را مورد بررسی قرار دهند؛ زیرا این حوزه شغلی دارای انواع مختلفی بوده و برای افراد با توانایی‌های مختلف متفاوت خواهد بود. به عبارتی کسانی که قصد کار در شرکت‌های کاریابی معتبر به عنوان مترجم را دارند باید از سطح زبان بالایی برخوردار باشند؛ زیرا کیفیت و نحوه نگارش مقالات مربوط به موسسات فوق از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.


کسب‌و‌کار‌های اینترنتی و دورکاری


انواع مشاغل اینترنتی و دوکاری

از مهم‌ترین مراحل مربوط به انتخاب مشاغل خانگی پردرآمد با امکان دورکاری، بررسی توانایی‌های فردی مانند توانایی ترجمه، سرعت تایپ، آگاهی از قواعد نگارشی و غیره است. البته ادعای متاقضیان مبنی بر آگاهی کامل از مهارت‌های بیان شده توسط موسسات کاریابی بسیار معتبر با دقت بالایی بررسی خواهد شد. مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است، انواع مشاغل اینترنتی فریلنسینگ را به طور کامل نام می‌برد.

  • طراحی گرافیک

طراحی گرافیک، به عنوان یکی از پرتقاضاترین مشاغل غیرحضوری در ایران، دارای حقوق بسیار عالی بوده و مزایای بسیار زیادی را برای متقاضیان به دنبال دارد. کسانی که از تخصص طراحی گرافیک برخوردار هستند با استفاده از دانش خود می‌توانند به بهترین موقعیت‌های شغلی دست پیدا کرده و از نظر مالی ارتقای عالی پیدا کنند.

  • طراحی سایت و برنامه نویسی

دانش برنامه نویسی و طراحی سایت در چند سال اخیر توسعه و رشد بسیار زیادی پیدا کرده است. از آنجایی که اکثر کار‌های انجام گرفته در حوزه‌های مختلف با استفاده از اینترنت و سایت‌های مختلف انجام می‌شود، نیاز به برنامه نویس و طراح سایت گسترش یافته است. کسانی که به این دو دانش تسلط کافی دارند، با استفاده از مهارت خود به آسانی می‌توانند شغل موردنظر خود را در مجموعه‌های عالی جستجو کرده و درآمد بسیار بالایی را به دست آورند.

  • کارشناس ساخت تیزر و موشن گرافیک

ساخت‌ تیزر‌های مختلف تبلیغاتی درآمد بسیار زیادی دارد و افراد می‌توانند در آن به عنوان یک فریلنسر مشغول به کار شوند؛ به همین دلیل متقاضیان با استفاده از دانش فوق می‌توانند به آسانی درآمد بالایی را کسب کرده و به موقعیت اجتماعی بسیار مناسبی دست پیدا کنند. کارشناس ساخت تیزر و موشن گرافیک وظیفه دارند محتواهایی پر معنی، دارای معانی صحیح و ظاهری زیبا را در قالب‌های ایده‌آل طراحی کند.


  • متخصص فعال در حوزه طراحی اپلیکیشن‌های موبایل

از آنجایی که با پیشرفت تکنولوژی نیاز به برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل در راستای انجام آسان امور روزمره و افزایش کیفیت زندگی بیشتر می‌شود، متخصصان فعال در این زمینه با استفاده از مهارت خود به موقعیت‌های بسیار عالی دست پیدا خواهند کرد. این افراد باید از ذهن خلاقی برای طراحی اپلیکیشن‌های موبایل برخوردار بوده و با توجه به نیاز جامعه اقدام به ایجاد آن‌ها کنند.

  • متخصص گویندگی و دوبله

در کنار مشاغل خانگی پردرآمد با امکان دورکاری، گویندگی و دوبله نیز در لیست پرتقاضاترین مشاغل در میان مردم قرار دارد. افرادی که از صداهای خاص و عالی بهره‌مند هستند با استفاده از این نعمت طبیعی می‌توانند با کسب درآمد مناسب، موقعیت بسیار خوبی را در اجتماع به دست آورند.

  • تولید محتوا

تولید محتوا که توسط نویسنده‌های بسیار حرفه‌ای و در زمینه‌های مختلف انجام می‌شود در حوزه کاری تخصصی قرار دارد. به عبارتی کارشناسان تولید محتوا، مقاله‌های ایجاد شده را باید به صورت کامل از نظر رعایت اصول سئو بررسی کنند.

  • مترجم

شغل مترجمی نسبت به دیگر شغل‌ها در حوزه بسیار وسیعی قرار دارد؛ زیرا فریلنسر‌‌های فعال در زمینه فوق با استفاده از زبان کشور‌های مختلف می‌توانند درآمد بالایی را کسب کنند. کسانی که به هر یک از زبان‌های زنده دنیا مانند انگلیسی، آلمانی و غیره تسلط دارند با استفاده از مهارت علمی فوق اجازه اشتغال به عنوان مترجم را خواهند داشت.


  • پروژه‌های عمران و معماری

بسیاری از متقاضیان با دانستن این موضوع که پروژه‌های عمران و معماری به صورت غیرحضوری نیز قابل انجام خواهند بود دچار تعجب می شوند. با این حال موضوع فوق کاملا صحت داشته و متخصصان فعال در حوزه پروژه‌های عمران و معماری که در مجموعه‌های مختلف به کار مشغول هستند با استفاده از مهارت خود در اموری همچون طراحی دکوراسیون‌های داخلی و خارجی، نقشه کشی‌های دو بعدی و غیره فعالیت می‌کنند. البته باید به این نکته اشاره کرد که انجام امور فوق به صورت آنلاین هیچ تاثیر منفی در کیفیت فعالیت فوق نخواهد داشت.

  • مدیریت شبکه‌های اجتماعی

با گسترش شبکه‌های اجتماعی در میان مردم و ایجاد اکانت‌های بسیار در حوزه‌های مختلف نیاز به مدیر شبکه‌های اجتماعی بسیار افزایش پیدا کرده است. در این نوع کار که به صورت غیر حضوری نیز انجام می‌پذیرد متقاضی باید با نحوه انتشار انواع ویدئو، متن، عکس و غیره آشنا بوده و محتوایی‌های جذاب را برای پیج یا کانال موردنظر ایجاد کند. وظیفه فریلنسر‌ فعال در زمینه موردنظر بسیار گسترده بوده و مزایای علمی و مالی زیادی را برای متقاضیان به همراه خواهد داشت.


مزایای کسب و کار‌های اینترنتی


مزایای کسب و کار‌های اینترنتی

کسب و کار‌های اینترنتی مزایای بسیار زیادی دارند؛ به همین دلیل میزان تقاضای آن‌ها نسبت به مشاغل حضوری افزایش پیدا کرده است. امکانات رفاهی که از طریق کار در مشاغل غیر حضوری به متقاضیان تعلق می‌گیرد، زندگی عالی را برای آن‌ها فراهم خواهد کرد. مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است، مزایای کسب و کار‌های اینترنتی را توضیح می‌دهد.

  • یکی از مزایای کسب و کار‌های اینترنتی به صورت فریلنسینگ عدم وجود هیچ کارفرما و رئیس است که این موضوع شرایط لازم را برای اشتغال ایده‌آل متقاضیان فراهم می‌کند.
  • از دیگر مزایای مشاغل خانگی پردرآمد با امکان دورکاری می‌توان به عدم نیاز به حضور در محیط شرکت در بازه‌های زمانی مشخص اشاره کرد. به عبارتی در مشاغل اینترنتی متقاضیان اجازه خواهند داشت تا در هر مکانی وظایف کاری خود را به صورت عالی انجام دهند.
  • اکثر مشاغل حضوری برای شروع نیاز به هزینه اولیه‌ای دارند؛ در صورتی که مشاغل غیرحضوری برای شروع به صورت کاملا رایگان قابل اجرا بوده و به هیچ میزان تمکن مالی نیاز ندارند.
  • در مشاغل حضوری حقوق نیروی کار به میزان مشخصی بوده و در صورت اضافه کاری یا سوابق عالی قابل افزایش خواهد بود. با این حال مشاغل خانگی درآمد مشخصی نداشته و در صورت انجام آن به صورت منظم و صحیح بدون هیچ قانونی قابل افزایش خواهد بود.

دیگر مزیت‌هایی که باید بدانید

  • از آنجایی که متقاضیان در مشاغل اینترنتی و غیرحضوری به طور مستقیم بر روی امور مختلف تسلط دارند اجازه کاهش یا افزایش ایده‌های مختلف را خواهد داشت.
  • مشاغل خانگی پردرآمد با امکان دورکاری از نظر توسعه دارای محدودیت نبوده و در هر نقطه‌ای از دنیا قابلیت گسترش و توسعه را خواهند داشت. به عنوان مثال تولید محتوا برای هر نوع مشتری در نقاط مختلف جهان قابل انجام است که یک مزیت بسیار مهم برای آن به حساب می‌آید.
  • ساعات کاری و تعیین زمان آن‌ها به طور کامل بر عهده متقاضی است؛ به طوری که می‌تواند زمان کار موردنظر خود را با توجه به دیگر برنامه‌های روزانه خود تنظیم کند.

کلام آخر

ما در این مقاله به طور کامل مسائل و نکات مربوط به مشاغل خانگی پردرآمد با امکان دورکاری را بررسی کردیم. در حالت کلی این مشاغل نسبت به برخی از شغل‌های حضوری مزایای بسیار زیادی را به دنبال دارند که از میان آن‌ها می‌توان به مواردی همچون عدم محدودیت زمانی و مکانی، عدم وجود کارفرمای دارای رتبه بالاتر، هماهنگی صفر تا صد ساعات کاری و زمان آن‌ها توسط شخص موردنظر و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.

اشتراک گذاری