فریلنسینگ چیست؟ و چگونه می‌توان فریلنسر شد؟

دسته: مقالات عمومی بروزرسانی: زمان مطالعه: ۶ دقیقه دارای پادکست
پادکست این مقاله
فریلنسینگ چیست؟ و چگونه می‌توان فریلنسر شد؟
اشتراک گذاری
۱

این روزها در حوزه کسب‌وکارهای اینترنتی، واژه‌های فریلنسینگ یا آزادکاری و فریلنسر یا آزادکار بسیار به گوش می‌خورند. آزادکاری روز به روز محبوب‌تر می‌شود، مخصوصاً در شرایط کنونی که افراد ترجیح می‌دهند به‌جای کار کردن در خارج از خانه، در خانه کار کنند. در این مقاله، به تعریف آزادکاری، مزایا و معایب آن و مراحل شروع فعالیت در این حوزه می‌پردازیم.


تعریف فریلنسینگ و حوزه‌های آن

آزادکاری به شما امکان می‌دهد که در خانه کار کنید، اما با دورکاری تفاوت دارد. دورکاری، شامل یک قرارداد بین شما و کارفرمایی است که به شما حقوق می‌دهد. درحالی‌که آزادکاری این‌گونه نیست. اکثر پروژه‌های آزادکاران از طریق اینترنت تحویل داده می‌شوند و نیاز نیست که به مکان شرکت یا مشتری مراجعه شود.

در حال حاضر، تقریباً هر نوع خدماتی که کسب‌وکارها یا مشتریان نیاز دارند، توسط آزادکاران قابل انجام است. همچنین، شغل‌های مختلفی در این حوزه وجود دارند و آزادکاران بسیاری در این شغل‌ها فعالیت می‌کنند. بعضی از پرتقاضاترین خدمات آزادکاری عبارت‌اند از:

  • توسعه وب و اپلیکیشن
  • تولید محتوا یا کپی رایتینگ
  • طراحی گرافیک
  • ورود داده یا دستیار مجازی
  • بهینه‌سازی برای موتور جستجو (سئو)
  • بازاریابی دیجیتال یا SMM (بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی)

مزایای کار کردن به‌عنوان یک فریلنسر

فریلنسنیگ یکی از سریع‌ترین و ارزان‌ترین راه‌ها برای استقلال کاری است. آزادکاری مزایای بسیاری دارد. شروع آسان، امکان تعیین ساعت‌های کاری، کار کردن در هر مکانی، امکان انتخاب پروژه‌ها و درآمد بالا از مزایای آزادکاری هستند که در ادامه به‌طور خلاصه به آن‌ها می‌پردازیم. 

  1. شروع آسان: اگر در انجام پروژه یا کاری خاص دارای مهارت هستید، به ‌احتمال ‌زیاد تجهیزات یا نرم‌افزار انجام آن را نیز دارید؛ بنابراین، فقط باید شروع به کار کنید.
  2. امکان تعیین ساعت‌های کاری: شما می‌توانید ساعت‌های کاری خاص خود را داشته باشید. در آزادکاری، شما هستید که تعیین خواهید کرد چند ساعت در روز یا هفته می‌خواهید کار کنید.
  3. کار کردن در هر مکانی: در آزادکاری به شما گفته نمی‌شود که در مکان یا محلی خاص فعالیت کنید. فریلنسینگ این قدرت را به شما می‌دهد که در هر مکانی که دوست دارید کار کنید.
  4. امکان انتخاب پروژه‌ها: در آزادکاری این امکان را دارید که به هر پروژه‌ای که مایل به انجامش نیستید پیشنهاد ندهید؛ بنابراین، پروژه‌هایی را انتخاب کنید که به آن‌ها علاقه دارید و به آن‌ها پیشنهاد دهید.
  5. درآمد بالا: از آنجایی‌که بازارهای فریلنسینگ بسیار رقابتی هستند، همواره تقاضا برای آزادکاران حرفه‌ای وجود دارد. بسیاری از کسب‌وکارها ترجیح می‌دهند که به‌جای داشتن کارمند، تیمی از آزادکاران را داشته باشند.

کار کردن به عنوان فریلنسر


معایب کار کردن به‌عنوان یک فریلنسر

فریلنسینگ برای هر کسی مناسب نیست و هر فردی برای آن ساخته نشده است. ممکن است در بازارهای آزادکاری نهایت تلاش خود را انجام دهید و همچنان پروژه‌ای دریافت نکنید. در اینجا برخی از معایب آزادکاری را بیان خواهیم کرد.

  1. هیچ موفقیت یک‌شبه‌ای وجود ندارد: داشتن مشتریان کافی برای حمایت از خود و خانواده می‌تواند مدتی طول بکشد. همچنین، شما باید برای دریافت پروژه‌ها تلاش زیادی بکنید.
  2. مدیریت مشتریان و پروژه‌های متعدد دشوار است: کار کردن روی پروژه‌های متعدد و مشتریان متفاوت ممکن است برای بعضی از افراد دشوار باشد. شما نیاز دارید که برای مدیریت هم‌زمان تمام پروژه‌ها تمرکز بیشتری داشته باشید.
  3. خودتان باید هزینه‌های بیمه و مستمری را بپردازید: در کار فریلنسینگ بیمه درمانی و برنامه بازنشستگی وجود ندارد و شما باید تمام این موارد را خودتان مدیریت کنید.

چگونه می‌توان فریلنسر شد؟

آزادکاری، آزادی انتخاب را عرضه می‌کند. روش‌های مختلفی برای موفقیت در آزادکاری وجود دارند. شما می‌توانید بسته به علاقه خود، آزادکاری را در زمان آزاد یا به‌صورت تمام‌وقت شروع کنید. با طی کردن مراحل فهرست شده در زیر می‌توانید تبدیل به یک فریلنسر شوید. 


خدمات و پیشنهادات خود را مشخص کنید

تبدیل مهارت خود به خدمات قابل‌ارائه، اولین قدم برای ورود به حوزه فریلنسینگ است. سعی کنید خود را به‌جای مشتری قرار دهید. بررسی کنید که مشتریان چه مشکلاتی دارند و چگونه خدمات شما می‌تواند به آن‌ها در حل مشکل کمک کند؟ وقتی این موضوع را فهمیدید، قادر خواهید بود که خدمات خود را به‌صورت بهتری به مشتریان عرضه کنید.


مخاطب هدف خود را پیدا کنید

به‌عنوان یک آزادکار، عالی بودن در یک مهارت برای داشتن مشتری کافی نیست. شما باید به دنبال مشتریانی بگردید که به راه‌حل‌های پیشنهادی شما نیاز داشته باشند. می‌توانید مخاطب هدف خود را از طریق بازارهای فریلنسینگ، سایت‌های اجتماعی و تبلیغات پیدا کنید.


نرخ‌های خود را تعیین کنید

تعیین نرخ مناسب برای خدمات خود، نشان‌دهنده‌ میزان ارزش کار شماست. این کار، موجب جذب مشتریان نیز می‌شود. اگر نسبت به ارزش کار خود هزینه کمتری مطالبه کنید، ممکن است این گمان را به وجود آورید که کار شما ارزشمند نیست. همچنین، اگر نسبت به ارزش کار خود هزینه بیشتری درخواست کنید، ممکن است مشتری‌ای که حاضر به پرداخت دستمزد بیشتر باشد پیدا نکنید.


تهیه رزومه


رزومه خود را تهیه کنید

داشتن رزومه برای یک آزادکار بسیار ضروری است. بدون رزومه، مشتری در مورد سوابق و تجربیات شما اطلاعاتی نخواهد داشت و شما را برای ارائه کار قابل‌اعتماد نخواهد دانست. رزومه شما باید شامل تحصیلات، گواهی‌نامه‌های دریافتی، دوره‌های گذرانده شده، مهارت‌ها، تجربیات و سوابق شغلی باشد. برای ساخت یک رزومه استاندارد می‌توانید از خدمات رزومه ساز آنلاین سایت رزومه فارسی استفاده کرده و یا از فروشگاه رزومه‌های آماده سایت دیدن کنید.


پیشنهادات جذاب بنویسید

برای تضمین یک شروع موفقیت‌آمیز در شغل فریلنسینگ، اولین پروژه شما باید با تجربه کاری و مهارت‌های موردنیاز مطابقت داشته باشد. وقتی پروژه‌ای یافتید که فکر می‌کنید می‌توانید انجام دهید، وقت آن است که یک پیشنهاد ثبت کنید.


به بهتر کردن مهارت‌های خود ادامه دهید

بهتر کردن مهارت‌ها به شما کمک می‌کند که بفهمید چه چیزی در حال حاضر پرطرفدار است. همچنین، به شما کمک می‌کند که بتوانید از عهده پروژه‌های بیشتر و بهتری برآیید. شما می‌توانید از طریق سایت‌های لینکدین، یوتیوب، یودمی، کورسرا و... از تکنیک‌ها و روش‌های جدید مطلع شوید.


نتیجه‌گیری

فریلنسینگ یا آزادکاری ازجمله شغل‌های اینترنتی‌ پرطرفدار است. در این مقاله آزادکاری را تعریف و چند نمونه از کارهایی که در این حوزه می‌توان انجام داد را معرفی کردیم. همچنین، بیان کردیم که آزادکاری با وجود داشتن مزایای بسیار، معایب خاص خود را نیز دارد. در پایان به مراحلی پرداختیم که برای آزادکار شدن باید طی شوند و انجام با دقت آن‌ها موجب موفقیت در این حوزه می‌شود.

اشتراک گذاری
۱

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱ دیدگاه
  • تلفن پشتیبانی ۵۹۱۵ ۹۱۰۳ ۰۲۱
  • ایمیل InfoResumeFarsi.ir
رزومه فارسی در شبکه‌های اجتماعی